Om Klubben

Till alla nya och gamla medlemmar här kommer en kort presentation av klubbens nuvarande verksamhet.

I Klubbrummet, som finns i Ljusne Folkets Hus, sker höst och årsmöten samt regelbundna styrelsemöten.

Underordnad styrelsen har klubben två kommitteer som ansvarar för var sin del av klubbens fiskevatten.

Skärjågruppen sköter om och driver verksamheten i del av Skjärjån samt Storskärjan och Noransjöarna vid Tönnebro. Målsättningen är att få öring att föröka sig på iordningställda lekbottnar samt sprida sig i systemet. Fiskekort kan köpas på OK macken vid Tönnebro.

Gullgruvagruppen jobbar med våra put and take vatten i Gullgruva. St. Runn, Kroktjärn och Svansjön är öppna för allmänheten mot lösande av fiskekort. Kortautomaten finnes vid St Runn. Medlemmar fiskar till reducerat pris. Som medlem får du flugfiska i Sa Agntjärn utan kostnad samt isfiska i Svansjön. Svansjön är anpassad för handikappfiske. Inkomsterna från fiskekorten skall finansiera fiskutsättning samt ge ett visst överskott till den övriga klubbverksamheten. Vi har även uthyrning av sjö till företag och föreningar 2019 gäller det Kroktjärn med öring samt S.Agntjärn med regnbåge. Ett komplett paket med nyinsatt fisk och ett dygns fiske i naturskön miljö.

Vi i Ljusne Flugfiskeklubb ställer upp och tar emot dig om du vill utveckla ditt fiskeintresse. Köp vårt fina klubbmärke och lär känna övriga medlemmar när du fiskar. Kom på vårt populära årliga Luciafiske och Gullgruvapremiär.

Medlemsavgiften är 400:- för vuxna och 200:- för juniorer (upp till 18 år).

Swish nr: 123 372 2410

LFFK